Wednesday, February 18, 2009

Makan Pengat berkain singkat......(tajuk terpaksa diubah, bro gigi dah amik...)

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...

Satu Malaysia sekarang ini, heboh isu gambar bogel / separuh bogel Yg Berhormat Elizebeth Wong, tenggelam sekejap isu kederhakaan YB Karpal Singh dan YB Nizar.....sebenarnya, mula-mula aku lambat tangkap isu ini, sebab minggu lepas, aku mengalami kekangan masa dan sindrom malas baca surat khabar...aku hanya tahu bila bakal YB Shamsul Ariff aka bro gigi memaparkan shotout di Yahoo Massanger yang mahukan gambar bogel tersebut. Lantas aku membuka blog-blog yang ada....owh...ada crite panas rupanya....hiksh... lambat tul aku nie kali nie!!!

dan sehingga hari ini, bermacam-macam la pendapat, komen, makian, cacian yang keluar....hahahhaha...tergelak kadang-kadang....mula-mula ada yang kata si YB elizebeth nie, dah umum letak jawatan...tup-tup bukan dah...tapi baru tawar letak jawatan...ingat ini, pasar borong selangor ke nak tawar-tawar.....sekufur2 aku dalam politik nie la kan, orang tawar nak bertanding, penah aku dengar...tapi ini 1st time dengar orang tawar letak jawatan....ada plak ek??? apa YB ingat, kalau tawar tu, ada orang nak pujuk YB ka?? tapi memang ada pun kan, kan??? Pak Nuar dan Menteri Besar Selangor pulak, mengeluarkan kenyataan YB Elizebeth akan direhatkan sahaja....berbaloi gak la YB menawar-nawar tuuu.....

pihak Pakatan Rakyat juga tak abis-abis menyalahkan BN dan UMNO....kata Pak Nuar.

"Ini merupakan satu permainan politik yang menyerang peribadi dan sangat jahat. Ada satu corak serangan yang melanda wakil rakyat pembangkang di Perak, Kedah dan Selangor,"...

alahai, orang lain la jahat, dia tak jahat laaa....masa Chua Soi Lek dulu, siapa yang beriya-iya soh letak jawatan??? apa?? kes tak sama?? Soi Lek lebih teruk, sebab CD zina, Elizabeth cuma gambar2....ahha, ye la tuuu...sama la kalo tangkap org maksiat, tak pee...kami cuma raba-raba je, bukan wat zina pun....sapa ntah ajar.... tak kira la, muslim ke, non-muslim ke....bukan ke itu menyimpang ciri-ciri ketatasusilaan yang juga terdapat dalam Rukun Negara- Kesopanan dan Kesusilaan...

hari ini, Husam Musa pulak kata...

"Dari satu segi, beberapa pendedahan salah laku moral pemimpin pakatan pembangkang adalah bagus untuk kita buat pembetulan.

"Perjuangan kita masih di peringkat baru. Ia akan menjadikan kita lebih sihat," katanya.

bagus la, kalau betul macam tu YB...lepas ini, dedah la lagi geng2 PR yang ada salah laku nie ek...jangan dok bising BN tak dedah isu rasuah jee...

yang kelakarnya, ada jugak puak-puak PAS nie kata, isu ini hanya peribadi, dan pihak yang harus dipersalahkan adalah individu yang menyebarkan foto tersebut..pelik bila melihat YB Parlimen Titiwangsa turut mempertahankan YB Elizabeth ini....perempuan cina nie, nak pulak dia sokong, time Soi Lek dulu, tak pulak...owh bukan satu nakhoda...dah tu si Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi dan Adun Changkat Jering, Mohd Osman Mohd Jailu yang kena tuduhan rasuah seks tu, tak pulak dia nak pertahankan...tu belum selesai lagi, tak tahu betul ke tak...yang si YB Elizabeth nie, terang2 dah..bak kata bro gigi, terangnya berlampu picit...pun nak pertahankan lagi??? memang la melayu kini mengemis di tanah air sendiri...

satu lagi, YB Elizabeth sendiri menuduh BN, katanya foto-foto itu disebarkan oleh puak-puak BN yang dengki dengannya...alahai, YB sendiri yang kata bekas teman lelaki YB tu, orang PKR juga...dah tu, camne pulak foto tu boleh tersebar, kalau bukan dari dia...atau, ada orang lain sewaktu gambar itu dirakam???
ini kata Datuk Noh Omar ;"Bukannya BN yang suruh dia telanjang dan bukan BN yang ambil gambar dia. Jadi, apa kena mengena dengan BN,"......

nak hantar foto, tersekat-sekat,

lagi susah berkain singkat,

kalo YB makan pengat,

sendiri la mau ingat......


p/s: Menteri Kewangan Jepun yang dituduh mabuk ketika menjalankan tugas di sidang media Kumpulan Tujuh (G7) pun dah letak jawatan.....


5 comments:

ariffss ™ February 18, 2009 at 5:26 PM  

hahahaha.. balas balik nampak.. besa la bro.. dorg kan manusia sebaik2 manusia.. sama mcm yahudi la.. smer org smer bangsa dia anggap babi.. so PAS, DAP, PKR sama je mcm yahudi..

ingatkan rakyat yg bodoh pilih pemimpin.. pemimpin pun sama ja bodoh berdengung.. lepas ni leh la anak puak2 PAS ni bwk boyfren msk blk.. baring2 pastu bf amik gambar pakai baju jubah siap.. baru la x dosa kan.. keh keh keh.. wa mmg sangat2 berbulu ketiak dan berbulu ehem2 si eliza kat puak2 PAS, PKR dan DAP..

lieliq February 18, 2009 at 5:30 PM  

hahhahaha...

huiksh...lucah2 dilarang dlm blog wa hah??

nie la, payahnya bile memasing terlalu taksub.....

wan fara February 18, 2009 at 7:05 PM  

makan pengat? pe kah kaitan dengan tajuk ini? huhu. atau sekadar pantun?

lieliq February 20, 2009 at 9:41 AM  

farah: YB eliza nie suka makan pengat...eh, silap, berkain singkat...

hahhaa, saje je laa....membudayakan bahasa...hik hik hik

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP