Thursday, January 8, 2009

ISRAEL JAHANAM....

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang...

Saban hari, makin menjadi-jadi pula kebinatangan Israel nie...argh!!! kita sebagai umat islam juga perlu memainkan peranan....marilah kita sama-sama boikot barangan Israel ini....memang banyak sebenarnya logo-logo kat bawah nie berada di rumah aku...apa lagi, mari kita sama-sama lakukan PERUBAHAN...insyallah...



p/s: ku katakan pada apit, ada 2 perkara aku boikot, selain dari yg atas nie, ada satu lagi.......hahhahaa, ada sesiapa mau ikut?? aku bukan "hasut", cuma bertanya....hahaha, zah....bro...mau join wa ka???

8 comments:

FaizahHM January 9, 2009 at 4:40 PM  

haha..ak faham maksudkan liliq..tp bila memikirkan kembali kata seorg senior kita y sgt ak hormati..membuatkan ak termenung sejenak..dan apa y blh ak katakan..berjuang terus berjuang..seikhlas ati..huhu..

lieliq January 9, 2009 at 5:26 PM  

berjuang tetap berjuang zah...maksud dan cara berjuang tu meluas, apa yg aku lakukan ini, bukan saja berjuang untuk perjuangan kita di usm, tapi perjuangan untuk membentuk adik2..tak tahulah samada ia berhasil atau tidak, yg penting mencuba....

kalo kerna mengikut perasaan dan hati, aku rasa lama dah, aku tak de dibumi minden tu.....

apa yang aku faham, selama ini, perjuangan yang aku tempuhi dan lalui, bukan setakat kemenangan di kampus, tapi lebih kepada perjuangan diri dan sahabat serta keluarga ini....kerna sikap "kekeluargaan" inilah yang terus dan mampu buat aku bertahan....

Anonymous,  January 11, 2009 at 4:23 AM  

Berjuang melawan hawa nafsu (mujahadatunnafsi) sulit sekali kerana kita terpaksa menentang diri sendiri

Anonymous,  January 11, 2009 at 9:11 PM  

umm nak boikot jugak. tp bukan skrg kot :P

Anonymous,  January 21, 2009 at 8:27 AM  

lps 3 bulan..korg kembali mkn KFC juga...tak percaya tgk lah nti....ni hnya boikot sementara....

Anonymous,  January 21, 2009 at 11:21 PM  

Pakcik juga cadangkan saudari jangan gunakan Google sebagai website search saudari kerana ianya ciptaan Yahudi.

Satu lagi, Microsoft Windows pun saya cadangkan jangan saudari guna, kerana Bill Gates mempunyai kaitan rapat dengan orang Yahudi.

Poin pakcik adalah, jangan terlalu ikut emosi. Fikirkan kemunasabahan sesuatu tindakan dahulu. Walaupun seruan "boycott" ini mungkin datangnya dari seorang bekas perdana menteri, harus kita ingat tidak semua manusia sempurna atau sentiasa betul (misalnya, adakah bekas perdana menteri UK itu sentiasa betul dan sempurna ideanya atau tindakannya? Atau perdana menteri Singapura, atau Presiden Libya sekali pun?). Harus kita fikir dengan akal sebaik-baiknya dan bertindak dengan sewajarnya, walau apa seruan atau dari sesiapa pun.

Akhir sekali, tidak manis seorang gadis muda menyebut atau menggunakan perkataan-perkataan seperti "jahanam". Kurang elok ianya, semarah mana pun hati kita itu.

Sekian, wasalam.

lieliq January 22, 2009 at 2:47 PM  

alahai pakcik...kita buat apa yg termampu sajalah....

kalau ada alternatif lain, ada menda lain boleh makan, kita makan la yg lain...

kalo ada microsoft lain, n web lain yg islam buat, insyallah saya pakai itu....

tentang jahanam itu...terima kasih kerana memperingati saya, insyallah...saya seorang yg terbuka..

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP