Tuesday, September 16, 2008

Putrajaya...Oh Putrajaya......


bismillah...salam...

16 september 2008? ada apa dengan 16 september nie?? ada filem baru nak keluar ka? hehehehehehe, mesti ramai yang menanti kedatangan filem baru di pawagam....seperti 11/9... oit, 16 september hari kejadian Malaysia laaa...owhh...Selamat Hari Malaysia yang ke-45....dan juga ulang tahun Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang ke- 75...ya selamat, selamat....owh, tapi bukan beerti yang "sorang " nie selamat dari buruan media...heh!! bijak sungguh pelakon pentas masa kini, kalau ada anugerah "Pelakon pentas terbaik", memang wajar diberi pada dia...walaupun hanya di pentas politik....sayang betul anugerah nie takde, bayangkan mesti berlambak trofi dirumahnya....meh nengok skrip terbaru die....

“Siang tadi (Isnin) wakil PAS, PKR dan DAP sudah ke Putrajaya ke pejabat PM dan serah surat minta pertemuan segera. Kita minta perundingan ini, kerana kita mahu perubahan ini dibuat dengan aman dan teratur.

“Kenapa saya dan ketiga-tiga kami berani menulis dan menandatangani surat bincang masa depan negara?...Ini kerana kita sudah ada jumlah yang cukup dan sedia,” katanya.


“Kenapa 16 (Sept) tak jadi, macam mana nak jadi, sebab mereka bawa pelari ke Taiwan, seorang masuk tahanan ISA, kita ada 82 (ahli parlimen) dah kurang satu..Teresa Kok hilang. Tapi saya nak jelaskan, kita ada cukup jumlah nak kalahkan BN,” katanya.


Sebab itu kita memilih untuk berunding dengan Datuk Dollah (Abdullah). Ini jumlahnya, ini kekuatan kita…bagaimana? ..nak seminggu (serah kerajaan)…nak dua minggu,” katanya.


laporan penuh disini...


owh, mungkin esok lusa ada skrip baru pulak......owh, nak ke Pak LAh berunding ngan Pak Nuar nie...masa nie plak nak berunding, dulu dok wat demonstrasi....alahai...pak nuar, pak nuar...


p/s: aku wat peralihan kuasa jadi PM Bangi ngan mamat bajet, rileks je...tak yah nak kecoh2 satu mesia....hahahahhaa



0 comments:

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP