Monday, August 4, 2008

Perjalanan Masih Jauh.....

salam....

hujung minggu lalu, aku bersama wawa menghabiskan masa dengan berjalan-jalan dari pagi hingga ke malam. penat sungguh...hanya ahad kami berada di rumah, meng"cas" tenaga yang hilang pada hari semalam-malamnya. Jumaat lalu kami menghabiskan masa bersama-sama En. Hazrul untuk mengisi kekosongan jiwanya, tiada wayang di KB.

setelah bertahun- tahun, aku sudah lupa bila kali terakhir aku membeli sebuah buku untuk rujukan dan kepuasan aku sendiri. seingat aku aku hanya membeli buku untuk keperluan pengajian dari zaman tadika hinggalah ke "menara ilmu". Alih-alih aku hanya membeli majalah untuk menghiburkan jiwa dan aku selalu benar hanya meminjam majalah, novel dan buku dari kawan-kawan, tiada koleksi buku aku sendiri.

alhamdulillah, sejak 2-3 bulan ini, semangat membaca aku kembali lagi, tapi bukan pada novel-novel atau bahan hiburan yang ku pinjam dari kawan-kawan, tapi lebih pada pembacaan ilmiah aku kira. aku dan wawa ke PWTC pagi itu, berjaya juga aku sambar 3 buah buku Kassim Ahmad: Mencari Jalan Pulang: daripada Sosialisme Kepada Islam, Negara Bangsa dan Perjanjian dan Dokumen Lama Malaysia . inilah koleksi buku aku yang aku ada masa ini. aku pernah membeli buku suatu ketika dulu, tapi entah ke mana perginya. harap-harap aku juga akan ada koleksi buku aku sendiri, salah satu dari impian aku. heh!!




setelah hampir sejam lebih di PWTC, kami bergegas keluar kerana wawa memikirkan caj parking yang terlalu tinggi, RM5 sejam...gila!!! kami parking kereta di hotel kerana tidak tahu ada parking di kawasan lain..(cis!!!), tapi nasib baik jockey hotel tu hensem...(sempat tegur kami lagi...)..selalunya aku datang PWTC naik train, bukannya kereta, maka aku tidak tahu menahu tentang kewujudkan parking area PWTC.

kami lepak di Sogo lepas tu sementara menunggu kawan wawa yang ingin ke jalan TAR mencari baju raya, tapi akhirnya kami menukar rancangan ke One Utama, setelah mendapat ajakan dari abg sedara wawa untuk bermain bowling, lansung aku setuju kerna aku memang "kebulur" untuk memegang bola bowling. berpeluh mencari pusat bowling tersebut, tapi berbaloi sebab aku menang, heh!!...walaupun aku kurang gemar bolanya yang licin.

habis bowling, kami minta diri pulang, sempat maghrib di rumah, terus ke Warta membeli barang dan mengisi perut yang kosong....

Penat tapi puas.....berada di 3 shopping complexs pada hari yang sama, tak pernah aku buat selama nie...

0 comments:

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP