Friday, May 16, 2008

Lelaki....


hmm.....tajuk entry yang agak berat..heh, aku jumpa sesuatu tentang makhluk yang bernama lelaki ini :

CINTA RAHSIA LELAKI.

1)Untuk menjadi gadis idaman, seseorang tu tak semestinya cantik. Cukup hanya dengan berbudi bahasa.

2)Lelaki sebenarnya tak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh gadis. Jadi, jangan ingat lelaki pilihan kita mengetahui semuanya.

3)"Emmm..tengoklah dulu". itu membawa maksud si dia berkata tidak atau kurang setuju. .jadi jangan dipaksa-paksa ye!!!

4)Walau sehebatnya lelaki yg bersikap romeo!Namun dia tetap hanya ada seorang teman wanita istimewa.

5)Kebanyakan lelaki cukup lemah dengan air mata wanita.

6)Lelaki biasanya tak gemar dipikat, tetapi lebih gemar memikat.

7)Apabila seseorang lelaki memulakan perbualan secara serius,si gadis patut mendengarnya dengan teliti.

8)Jika ade seseorang lelaki merenung gadis,ada 2 perkara yang difikirkan nya..mengkritik atau memuji.

9)Seseorang lelaki akan berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapatkan gadis yang dipuja.Dan mereka lebih sukakan gadis yang boleh mendatangkan cabaran buat mereka.


10)Lelaki boleh gila bayang hanya selepas melihat cara gadis pujaannya tersenyum.

Dan ader juga lelaki yang macam ni. "Kaum lelaki sering memikirkan gadis yang meminatinya tetapi jangan pelik sekiranya si dia tidak menyukai gadis tersebut"

Tetapi!
Sekiranya seseorang lelaki itu serius dalam sesuatu perhubungan dia akan lebih mencintai gadisnya dari perasaan gadis itu terhadap dia.


sebenarnya aku bukan mahu berbicara tentang cinta seorang lelaki pada perempuan, tetapi aku mahu berbicara cinta lelaki pada lelaki....(huisyh....),
semalam, setelah menonton wayang, kami mengisi perut di satu kawasan yang kebanyakannya dimonolopi oleh kaum lelaki. heh, memandangkan diantara kami terdapat seorang insan yang bergelar lelaki, maka muncullah cerita berbaur cinta sejenis ini. aku akui aku seorang yang terbuka untuk berbicara tentang apa saja, mungkin kerna itu ramai juga kaum lelaki ini, telah membuka satu persatu "keajaiban" mereka pada aku. (bak kata abg arep, kadang2 aku boleh bertukar menjadi seorang lelaki, cissss.....). barangkali, aku sudah lali dengan persekitaranku yang penuh dengan lelaki dari kecil, termasuk keluarga aku sendiri....

member aku yang aku kenal sejak tahun pertama lagi, telah mengeluarkan beberapa kenyataan yang barangkali mengejutkan ramai wanita di luar sana, tapi memandangkan aku telah lali atau sudah pun ketahui serba sedikit tentang insan lelaki ini membuatkan aku hanya mendengar tampa sebarang reaksi. namun, aku kagum dengan beliau, kerna bukan semua lelaki sanggup memdedahkan keburukkan mereka pada wanita.

menurut beliau, hubungan lelaki-lelaki ini, sudah sebati dalam dunianya, dan beliau tanpa segan silu pernah beberapa kali "mengetest" lelaki-lelaki yang rapat dengannya. hmm, perkara ini sebenarnya sudah lama aku dengar, tetapi yang menariknya perbualan kami lebih menjurus kepada "lelaki-lelaki di sekeliling kami" atau bahasa mudahnya lelaki yang rapat dengan kami. sejujurnya pertama kali aku mendengar perkara ini 4 tahun yang lalu, aku agak terkejut, lebih-lebih lagi ia melibatkan member sendiri, tapi sekarang ini, aku suka menganggapnya sebagai lumrah hidup seperti mana korupsi yang berlaku dimana-mana saja, dan untuk menghapuskannya adalah suatu perkara yang agak mustahil. namun, zaman kini, bukan saja lelaki, malah perempuan juga terlibat. tapi kali ini, biarlah aku menfokuskan pada lelaki dahulu, memandangkan aku baru menerima pengakuan dari seorang lelaki.

namun, jangan mudah salah sangka, bukan semua lelaki yang minat pada lelaki, terjurus untuk melakukan hubungan seks terlarang itu. ada sesetengahya, hanya untuk suka-suka. suka bila dibelai lelaki, menurut beliau lagi, " lelaki ini jarang mengungkapkan kata-kata manis atau sayang pada lelaki, mereka lebih cenderung memperlihatkan kasih sayang mereka pada perlakuan."hmmm. ya ka??. dan lelaki-lelaki yang beliau maksudkan dalam hidup beliau adalah lelaki-lelaki yang sangat rapat dengan aku.....beliau sempat bertanya, "kalau korang ada pakwe, dan pakwe korang macam tu, korang nak terima tak???" hmm..kami berkata, apa salahnya, dan beliau terharu dengan pengakuan kami, kerna katanya kebanyakkan perempuan sukar untuk menerima lelaki yang sebegini. mungkin kerna mereka kalah pada seorang lelaki. heh, itu perempuan lain, tapi bagi aku, seperti yang aku katakan tadi, ianya lumrah manusia di zaman ini, dan sebagai seorang manusia, kita perlu menerima keburukkan pasangan kita dan membantu dia ke arah yang benar, bukankah seharusnya begitu??

apa-apapun semoga lelaki yang diluar sana yang seperti ini, carilah jalan pulang ya.....

p/s: agak-agak kalau "beliau" disana tahu aku timbulkan isu ini, apa reaksi dia ya....hmmmm. oh ya, ada lelaki di luar sana mahu beri komen??? sila-sila.....hehehehe....


0 comments:

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP