Wednesday, May 21, 2008

keluar UMNO???

salam....

semalam, hari ini, esok, lusa orang ramai masih lagi memperkatakan tentang pengunduran Tun Mahathir dari UMNO,namun selepas sebulan, dua bulan, setahun, barangkali ramai yang sudah lupa tentang isu hangat hari ini. Mungkin bila Pak Lah juga mengambil keputusan yang sama suatu hari nanti, baru lah orang ramai ingat kembali saat Tun melepaskan keahliannya ini. Inilah yang berlaku sekarang, kecoh satu Malaysia apabila Tun Mahathir keluar dari UMNO, sehingga lupa bekas-bekas Perdana Menteri Malaysia yang terdahulu juga berbuat begitu.

blogger-blogger juga terus memuatkan entri baru, masing-masing dengan hujahnya, mak cik-mak cik sebelah rumah juga tiba-tiba menjadi wartawan baru, ah keong, muthusamy, pak indra, pak lebai, masing-masing menjadi ramah bercakap tentang Mahathir, kalah cerita siapa bakal juara AF6 sabtu ini.

komen aku??? heh, sejak 4 tahun yang lalu Tun memang beriya-iya mahu menyingkirkan Pak Lah, lagi-lagi selepas keputusan PRU ke 12, sama seperti tahun 1969 apabila BN gagal mendapat majoriti 2/3, cuma bezanya waktu itu Tun bukan seorang bekas Perdana Menteri yang menekan Perdana Menteri meletakkan jawatan.....kini Tun seorang bekas Perdana Menteri yang telah pun membina empayarnya sendiri. tapi mari kita sama-sama berfikir, agak2nya kenapa baru kini Tun mengundur diri dari UMNO??? bukan selepas keputusan PRU12??? Ada yang mengatakan kerna Tun marah apabila Suruhanjaya Siasatan Diraja kes video VK Lingam meletakkan Tun sebagai saksi siasatannya...heh..

Tun siap ajak ahli UMNO yang lain mengikut jejak langkahnya, nampaknya Mokhzani saja yang ikut telunjuk abah, Mukhriz pulak?? mungkin ikut telunjuk tangan kiri barangkali.......

setakat ini, hanya 3 orang yang mengikut jejak langkah Tun, isterinya Dr. Siti Hasmah, Sanusi Junid dan Mokhzani Mahathir, yang lainnya??? erk....sayang dengan Pak Lah atau UMNO??

2 comments:

Yusmir Yusop May 22, 2008 at 2:59 PM  

Jum masuk PKR.PKR berjaya menyelesaikan krisis pemakanan dengan menukar makanan ruji beras kepada babi.Hahaha.

lieliq May 22, 2008 at 4:03 PM  

hahahaha...aku muslim la weh!!!

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP